Alla inlägg under september 2011

Av Veronica Söderholm - 23 september 2011 14:15

Nedlagd tid på arbete:16 h

Vad jag har gjort

Idag har jag varit i biblioteket och gått igenom tidsskrifter och satt min in i ämnet rejält. Det har gått bra, det finns mycket material och personalen i biblioteket har hjälpt till att hitta mycket bra material utöver det jag redan hade.


Att göra framöver

Framöver (när min enkät blivit godkänd) ska jag börja min undersökning. TIlls dess har jag börjat att leta efter fakta oh kommer att fortsätta med det.

Av Veronica Söderholm - 16 september 2011 10:45

Nedlagd tid på projektet: 13, 1/2


 Vad jag har gjort

Jag har då jag väntar på godkännande om enkät sökt efter fakta och fortsatt att lösa på om hur återvinning går till. Jag är riktigt nyfiken på hur mina resultat kommer att bli av undersökningen sen. Det har gått bra att arbeta och jag har hittat mycket bra information bland bibliotekets tidskrifter.


Att göra framöver:

Starta undersökningen med enkäter


Tidsplaneringen

Jag ligger lite ur tidsplaneringen men jag känner mig inte oroad då jag istället sökt fakta som jag avlagt tid åt framöver.

Av Veronica Söderholm - 9 september 2011 19:45

Nedlagd tid på arbetet: 11, 1/2 h


Vad jag har gjort

Den här veckan har arbetet fått vänta lite eftersom att jag har fått en förkylning, men enkäten är nu äntligen färdigskriven. Jag hade hoppats att jag redan skulle vara klar med den men med tanke på att jag varit sjuk så känns det skönt att den är klar nu.


Källor

Jag har inte andvänt mig utav några nya källor än förra gången.


Att göra framöver

Nu väntar jag bara på att enkäten ska bli godkänd så att jag kan börja med min undersökning. Jag ska börja gå runt och fråga folk, eventuellt måste jag också förbättra enkäten om den inte blir godkänd.

Av Veronica Söderholm - 2 september 2011 12:33

Tid nedlagd på projektet: 10h

Vad jag har gjort

Projektplanen och tidsplanen nu helt färdigställa och idag har jag läst på om hur man ska skriva enkäter. Det finns flera tillvägagångs sätt vilket gör det lite knepigt att välja. Tyvärr så är alla böcker om hur skriver enkäter utlånade så jag får istället söka på internet. Jag hade tänkt att skicka ut en del enkäter via mail men nu när det finns flera som gör så till sina projekt blir svaren inte seriösa då eleverna har tröttnat på att få massmail, jag har därför tänkt att personligen gå runt och fråga folk. Jag har börjat att utforma enkäterna men är inte riktigt klar än.


Tidsplanen

Jag ligger bra till på tidsplanen men känner att jag måste få ut enkäter och få svar inom kort för att få en grund att arbeta med.


Källor

http://www.scb.se/Pages/List____294039.aspx

http://www.scb.se/Pages/List____294040.aspx


Att göra framöver

Jag måste skriva mina enkäter och få de godkända av min lärare, sen ska jag börja dela ut mina enkäter och fråga folk.

Presentation


Det här är en loggboksblogg om mitt projektarbete i åk3 på Åva Gymnasium. Här kommer jag att skriva ner och dokumentera om mitt arbete om återvinning och källsortering.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards