Alla inlägg under december 2011

Av Veronica Söderholm - 29 december 2011 17:00

Tid nedlagd på arbetet: 70h


Vad jag har gjort idag:

Idag har jag skrivit på min rapport, den har börjat utforma sig fint. Resultatdelen blev väldigt lång och tog upp många sidor, jag har varit tvungen att rita om vissa diagram och göra flera versioner utav dom för att visa ett så tydligt resultat som möjligt.


Att göra framöver:

Nu måste jag börja analysera mitt resultat och

besvara mina frågeställningar. Jag har visserligen redan gjort det både med undersökningen och uppsatsen men jag behöver atbeta in mina resultat på ett fint och tydligt vis.


Av Veronica Söderholm - 22 december 2011 22:00

Tid nedlagt på projektarbetet:  65h

NU har jag börjat med att skriva på projektrapporten, det går väldigt segt eftersom att jag inte är helt säker på hur jag ska skriva, nu är inledningen helt klar och jag har börjat skriva lite på resultatet.


Att göra framöver:

Vad som behöver att göras är att fortsätta att skriva på rapporten, jag har en stor resultatdel att arbeta med.


Tidsplan:

Jag har kommit ikapp med tidsplanen och tror att det inte kommer vara några problem att få det första utkastet klart tills den 18 januari. Nu gäller det bara att jobba på.

Av Veronica Söderholm - 15 december 2011 16:15

Tid nedlagd på arbetet: 61, 1/2 h


Vad jag har gjort:

Idag så har jag skrivit om uppsatsen lite, gjort om slutet och redigerar med rubriker och avsnitt. Det gick bra och med det klart så är större delen av projektet klart.


Att göra framöver:

Jag behöver börja med min vetenskapliga projektrapport, det första utkastet ska vara inlämnat den 18 januari så jag behöver börja arbeta med den.


Tidsplan:

Jag ligger bra till med tidsplanen men jag hade varit mer bekväm med att börja tidigare med att skriva den vetenskapliga rapporten.



Av Veronica Söderholm - 7 december 2011 15:00

Tid nedlagt på projektarbetet: 60h


Vad jag har gjort:

Nu har jag skrivit en analys till min uppsats, det har gått ganska bra och flytit på. Jag har även varit tvungen att arbeta in några nya källor i uppsatsen så det tog lite längre tid än väntat.


Källor:

http://www.sopor.nu/ensopasvag.aspx Hämtad 111206 13:00

http://www.sopor.nu/varforsortera.aspx Hämtad 111206 13:06

http://www.bjurholm.se/default.aspx?di=1149 Hämtad 111206 13:12


Att göra framöver:

TIll nästa tillfälle ska jag gå igenom uppsatsen och renskriva den och eventuellt skriva om lite material.


Presentation


Det här är en loggboksblogg om mitt projektarbete i åk3 på Åva Gymnasium. Här kommer jag att skriva ner och dokumentera om mitt arbete om återvinning och källsortering.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards